środa, 28 maja 2014

Opis projektu przygotowanego przez uczniów

Przygotowaliśmy grę dydaktyczną ''Wędrówka po Bałtyku.''
Oto plansza

A oto instrukcja gry

Wędrówka po Bałtyku

/Gra dla 2 – 4 graczy/

INSTRUKCJA GRY

Uczniowie -  gracze płyną po Bałtyku. W czasie rejsu czekają na nich różne nie zawsze  przyjemne niespodzianki. Wygrywa osoba, która jako pierwsza dotrze do pola z napisem „Meta”.

Przygotowanie do gry:

Planszę należy rozłożyć na stole. Każdy z graczy rozpoczyna grę od pola z napisem „Start”.

Cel  gry:

Celem gry jest dotarcie do ostatniego pola gry z napisem „Meta”.

Początek gry:

Gracze wybierają kolor pionka. Następnie każdy gracz rzuca kostką. Ten, który wyrzuci najwięcej oczek rozpoczyna grę po polach wyznaczonego toru. Kolejność gry następnych graczy odbywa się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Pionek przesuwa się o tyle pól, ile oczek wyrzuci kostka. Wyrzucenie 6 nie uprawnia do kolejnego rzutu. Na jednym polu może stać kilka pionków.

Przebieg gry:

Na torze znajdują się pola wyróżnione. Każdy, kto postawi swój pionek na takim polu musi dostosować się do polecenia, które jest z nim związane.

Znaczenie wyróżnionych pól na torze gry:

- pola zielone :

1. Jesteś dobrze przygotowany do rejsu po Bałtyku przesuwasz swój pionek o 4 pola do przodu.

2.Natrafiłeś na ławicę śledzi masz dodatkowy rzut kostką.

3. Złowiłeś na wędkę dużego dorsza masz dodatkowy rzut kostką przesuwasz się o 5 pól do przodu.

4. Udało ci się nie uszkodzić roślin znajdujących się pod wodą masz 2 dodatkowe rzuty kostką

5. Udzieliłeś pomocy foce szarej przesuwasz się o 6 pól do przodu.

- pola czerwone

1. Zapomniałeś zabrać wędkę wracasz na pole „Start”

2.Złowiłeś dorsza, ale ci się zerwał tracisz 1 kolejkę rzutu.

3.Zniszczyłeś wodorosty cofasz się o 6 pól.

4. Zanieczyściłeś wodę morską tracisz 2 kolejki rzutu.

5. Przestraszyłeś morświna tracisz 1 kolejkę rzutu i cofasz się o 5 pól

 A teraz kilka zdjęć:











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz